YHTEISTYÖSSÄ SHELLIN KANSSA – THE DIGITALISATION OF SOCIETY

|torstai, 14 marraskuu 2019

Capful mukana Shellin skenaariolanseerauksessa Web Summitissa Lissabonissa 4.-7.11.2019.

 

 

Tänä vuonna Capful oli Shellin yhteistyökumppanina kunnianhimoisessa skenaarioprojektissa, jossa tutkittiin digitalisaation vaikutuksia yhteiskuntaan. Projektin tavoitteena oli tutkia vaihtoehtoisia tulevaisuuksia, joita digitalisaation kehitysvoimat voivat muovata. Digitalisaatio kietoutuu kaikille elämän osa-alueille ja siten projekti rakentui useasta eri moduulista, kuten etiikka, hallinto, terveys, työ, talous, koulutus ja tuotanto.

 

Huippuasiantuntijat tekivät aikamatkan tulevaisuuteen ja analysoivat muutostekijöitä, jotka saattavat määrittää kuinka eri tulevaisuudenkuvat muodostuvat. Capful ja Shell analysoivat yhdessä yli 40 epävarmuustekijää. Lukuisten epävarmuustekijöiden moninaisuuden ja keskinäisten riippuvuuksien analysointiin käytettiin Capfulin Scenario BuilderTM -työkalua, joka tuotti moniulotteisen näkymän mahdollisiin tulevaisuuksiin.

 

Menetelmä oli joustava ja pohjasi jatkuvaan oppimiseen: eri työryhmien kokemukset kerryttivät keskinäistä oppimista auttaen saavuttamaan riittävän laajan näkemyksen monimuotoisesta toimintaympäristöstä. Scenario BuilderTM:n avulla prosessi on sekä tehokas että luotettava.

 

Lue lisää skenaarioista Shellin sivuilta.

 

Miten digitaaliset teknologiat vaikuttavat maailmaan tulevina vuosina? Video skenaarioiden julkistuksesta Web Summitissa:

 

 

Kysy lisää:

  • arto
    Arto Kaunonen

    Founder, Senior Partner, KM, MBA

    +358 50 356 0717

    arto.kaunonen(at)capful.fi

     

  • laura
    Laura Vuorelma

    Senior Consultant, KTM

    +358 50 464 2735

    laura.vuorelma(at)capful.fi

Top

Master’s Thesis: Generation of strategic growth alternatives – Empirical evidence from large companies listed on NASDAQ OMX Helsinki

Tuomas Paananen, Aalto University School of Business|perjantai, 4 syyskuu 2015

“The investor of today does not profit from yesterday’s growth.” – Warren Buffett

In order to serve the underlying purpose of any business, to make a profit for its shareholders, companies regardless of size, industry or geographical location need to consider and seek growth. However, creating growth is not a simple task but requires thorough thinking and decision making from top executives steering their businesses.

Objective of the study

The objective of this study is to find out the factors or approaches that companies take into consideration when generating strategic growth alternatives. Also the sources of these inputs are examined. In addition, the study aims to address the ways in which the growth alternatives are communicated to the decision makers.

Methodology

The theoretical foundation of this thesis lies on rational strategic decision making and strategic growth alternatives. The empirical data for the study was gathered from 13 semi-structured thematic interviews with top level executives responsible for strategy in their organizations. At the time of the research, all the companies were listed on NASDAQ OMX Helsinki and had a market capitalization in excess of 250 million euros. The interviewed strategy executives represented the following companies: TeliaSonera, Neste Oil, Elisa, Cargotec, Valmet, Tieto, Sanoma, Aktia, Oriola-KD, Basware, F-Secure, Finnair and Lemminkäinen. The interviews were interpreted through thematic analysis using a systematic coding process. Data collection and data analysis were conducted as an iterative process building on the theoretical framework constructed based on earlier research on the topic.

Findings

Generation of strategic growth alternatives is a multi-dimensional process including various inputs. Based on the findings, the outside-in approach, in which external operating environment is essential, is emphasized when creating strategic growth alternatives. Especially customers are seen as an invaluable source for growth opportunities. High priority factors from the external environment are also market growth and the competitive field. In addition, the relevance of widely discussed static positioning strategies seems to be eroding. Core competencies, capabilities and even organizational culture are replacing the older underpinnings when it comes to new business development. Growth generation needs to be continuous – not tied to the calendar year.

 

Keywords: strategic management, strategic decision making, new business development, strategic
growth alternatives, growth, NASDAQ OMX Helsinki

Download the Master’s thesis here.

Top

Nimi*

Yritys

Sähköpostiosoite*

Puhelinnumero

Viesti

Pakolliset kentät ovat merkitty *:llä

Sulje

Pysy kartalla

Tilaa uutiskirjeemme ja saat tietoa tulevaisuuden nousevista ilmiöistä sekä tulevista tapahtumista.